21 Şubat 2011 Pazartesi

Sam460'i SD Kart Üzerinden Boot Ettirmek

Sam460ex anakartın üzerinde bir SD kart slotu içeriyor. Bu SD kartı slotunu bir harddisk olarak kullanabiliyor ve isterseniz benim yaptığım 2GB SD karta AmigaOS4.1 kurabilir ve boot edebilirsiniz.

Bunu yapmak için SD kartı Sam460ex'a taktıktan (slot board'un arka yüzündedir); Media Toolbox ile usbdisk.device seçerek aynen bir harddisk kurar gibi partition olarak bölüm ve boot etmek için L:slb_v2 dosyasını atın ve SFS olarak kart formatlayın

Daha sonra CD'den boot ederek; SD Card'a AmigaOS4.1'i kurun. Kurulumdan sonra UBoot menüsünden boot device olarak USB HD'i seçerseniz; Sam460Ex SD Karttan boot edecektir. SD Karttan boot özelliği özellikle yeni güncellemeleri test edenler veya program geliştirenler için gerçekten hoş bir özellik.

Geçen gün Acer Aspire One için IcAros'u SD karta kurmuştum, bu da AmigaOS4.1 için güzel oldu :)

13 yorum:

  1. sam460ex,nihayet bugün elime geçti...gümrüğe takılmadan (royalmail+ptt) ile geldi.hemen sd karttan boot ettim ve yıllar sonra amigaos ekranını tekrar gördüm. :)
    digitus pcı sata kartıda tanıdı..kablosuz klavye+mouse pc gibi driversiz tanıdı..henüz ati 4650 ve sata hd ile test edemedim hoşuma gitmeyen tek şey silicon motion performansı. sd karttan çalıştığı halde amigaos gayet hızlı..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun :) Aramıza tekrar hoş geldin :)

    Silioon Motion basit bir on-board çip. Sanıyorum 4650'i takınca daha iyi bir tecrübe olacaktır (Ki RadeonHD driver'ında geliştirilecek çok alan var)

    YanıtlaSil
  3. tşkler ;)pc den sökmek zoruma gitti,yeni bir sata2 hd alacağım yarın..0s 4.1 yada sam460ex de gb sınırı var mı ? 1 terabayt yada 500 gb alsam mesela ?

    YanıtlaSil
  4. Yok herhangi bir sınır yok.. Harddiski kurarken SFS/00 filesystem kurmanını öneririm..

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. deneme amacıyla taktığım 4830 çalıştı çalışmasına ama pci yuvasını da kapattı.:(
    bu kartı http://www.exa.com.tr/msi/ekran_kartlari/msi_r4670md1g-334-13678.html
    almayı düşündüm ama buda sığmaz gibi..4650 alacağız son çare..
    diğer bir sorumda sam460 ı bu kasaya
    http://www.akortek.com/product_info.php?cPath=79&products_id=1070 sığdırabilir miyim?
    ne dersin?

    YanıtlaSil
  8. 4830 güzel kart, ama biliyorsun 4650 bile AmigaOS4 için cennet gibi :)

    Bu kasata mini-ITX sanırım, bizim board flex-atx sanırım sığmaz. Ben Hepsiburada.com'dan aldığım AKASA kasadan memnunum. Tasarım olarak bu kasaya benziyor ama biraz daha büyük...

    YanıtlaSil
  9. akasa kasa tesadüf bende de var..ama pc de..yaklaşık 8 ay önce almıştım..biraz büyük oluyor buna,masaüstünde fazla yer kaplamasın istiyorum...masada bana yer kalmıycak :)

    YanıtlaSil
  10. bizim sil3512 yaptığını bu kart yapar gibi.aslında bu 4830 un kapattığı pci yerine ,PCI-express 1x e takıp aynı işi gördürebilir , böylece soğutucusu büyük kartlar rahat kullanılır....bunun sil3512 lisini bulmak lazım..

    http://www.eksenbilgisayar.com/pinfo.asp?pid=36945&diger=tumu

    YanıtlaSil
  11. bu kart daha doğru oldu galiba..
    http://www.kablocunuz.com/main/pci_express_sata_2__kart_esata-589-113-28.html

    YanıtlaSil
  12. uboot un yeni versiyonu çıkmış..

    YanıtlaSil
  13. Biliyorum geçen haftadan beri kullanıyorum ben :)

    YanıtlaSil